آهک | آهک هیدراته | آهک زنده | آهک شکفته | پودر سنگ

تولید آهک هیدراته و آهک زنده و مرده و آهک شکفته و پودر سنگ آهک و کربنات کلسیم در کارخانه تولید آهک

آهک | آهک هیدراته | آهک زنده | آهک شکفته | پودر سنگ

تولید آهک هیدراته و آهک زنده و مرده و آهک شکفته و پودر سنگ آهک و کربنات کلسیم در کارخانه تولید آهک

سنگ آهک چیست

سنگ آهک چیست

سنگ آهک را پس از شکفته شدن باید از الکهای ویژه‌ای عبور داد و بر اساس اندازه ذرات ، آن را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

آهک سبک : که نرم‌ترین قسمت آن است و درجه خلوص آن نیز بالا است.

آهک هیدرولیک معمولی : که از الک رد نشده است و باید آن را دوباره آسیاب و بوجاری کرد.

آهک‌های سنگین : که دانه‌های آنها دارای ماهیت سیمان است و مقدار سیلیکات آن زیاد است.

نخاله آهک : شامل سنگ آهک‌ های نپخته است که در برابر آب شکفته نمی‌شود و حاوی مقدار زیادی سیلیکات است.
کاربردهای مهم آهک
سنگ آهک کاربردهای زیادی در کارهای ساختمان‌سازی و تهیه فرآورده‌های صنعتی و شیمیایی دارد که به بسیاری از آنها اشاره می‌کنیم:


تهیه ظرفهای چینی : چینی‌ها در واقع از انواع سرامیک محسوب می‌شوند و به دو دسته چینی‌های اصل یا چینی‌های سخت و چینی‌های بدلی تقسیم می‌شوند.

تهیه شیشه‌های معمولی : عمدتا شامل سیلیس ، کربنات کلسیم (یا آهک) ، کربنات سدیم و زغال کک است.

تهیه سیمان : در ابتدا از سنگ آسیاب برای پودر کردن مخلوط و از کوره‌های ثابت استفاده می‌شد.

تهیه ساروج : ساروج یا ملاط ، مخلوطی از آهک ، ماسه و آب است که بر خلاف سیمان در داخل آب خود را نمی‌گیرد و سفت نمی‌شود، ولی در مجاورت هوا به علت جذب گاز دی‌اکسید کربن و تشکیل سنگ آهک ، به‌تدریج سفت می‌شود.

قندسازی : می‌توان از ریشه گیاه چغندر ، قند استخراج کرد.

دباغی پوست : قبل از دباغی پوست باید عملیات آماده‌سازی را به منظور حذف ضایعات باقیمانده بر روی پوست ، بر روی آن انجام داد.

یکی دیگر از مصارف عمده آهک در صنایع شیمیایی و در آزمایشگاه‌های شیمی ، تهیه هیدروکسید سدیم از کربنات سدیم و هیدروکسید آمونیوم از کلرید آمونیم است.


تصویر


اطلاعات اولیه
نام ترکیب کربنات کلسیم
فرمول شیمیایی CaCO3
شکل ظاهری جامد سفید
ساختار کریستالی کلسیت و آراگونیت
Hf∆ -1154kj/mol
HI∆ -1207kj/mol
وزن مولکولی 100.1gr
دانسیته 2.7gr/cm3
نقطه جوش در 899 درجه سانتیگراد تجزیه می‌شود.
نقطه ذوب تحت فشار بالا در دمای 1339 درجه سانتیگراد

مشخصات
کربنات کلسیم جامد سفید رنگی است که بطور فراوان در ترکیب صخره‌ها در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. مهمترین کانیهای آن ، آراگونیت ، سنگ آهک ، ماربل و تراورتن است. به مقدار بسیار کم در آب حل می‌شود. اما در آبی که CO2 محلول داشته باشد، بطور کامل حل شده ، ایجاد کربنات کلسیم می‌کند. انحلال کربنات کلسیم در آبهای جاری که مقداری CO2 محلول دارند، باعث ایجاد سختی در آب می‌شود.

صابون در آبهای جاری بخوبی کف نمی‌کند، اما سختی حاصل از کربنات و بی‌کربنات کلسیم ، موقت بوده ، با جوشاندن آب رفع می‌شود. آستالاگمیت و آستالاگتیت‌های درون غارها از واکنش سنگ آهک با آبهای حاوی CO2 ایجاد شده است. کربنات کلسیم به دو شکل کریستالی یافت می‌شود که کلسیت به شکل هگزا گونال و آراگونیت به صورت رومبو هیدرال است. 
کاربردها
کربنات کلسیم در اثر حرارت با از دست دادن CO2 به آهک تبدیل می‌شود که از آن در کارهای ساختمانی ، در صنعت استخراج آهن و تولید فولاد به‌عنوان کمک ذوب و برای تهیه کاربید کلسیم استفاده می‌شود. از آهک در کشاورزی برای اصلاح خاک و تنظیم PH آن استفاده می‌شود. کربنات کلسیم در پزشکی به‌عنوان آنتی اسید برای خنثی کردن اسید معده بکار می‌رود. کربنات کلسیم یک ماده شیمیایی بی‌خطر یا بسیار کم‌خطر است که تنفس یا خوردن آن و یا تماس با پوست و چشم (البته در مدت زمان کم) خطری ایجاد نمی‌کند.

 

 

سنگ آهک (Limestone) یا کربنات کلسیم به ندرت به صورت آهک خالص در طبیعت پیدا می‌شود. این سنگ، بیشتر به صورت آهک رسی ، آهک ماسه‌ای و دولومیت یافت می‌شود. ناخالصیهای مهم سنگ آهک عبارتند از : منیزیم ، سیلیس ، آلومینیوم و منگنز. سنگ آهک در کوره و در دمای مناسب با ترکیب شیمیایی آن پخت می‌گردد. سنگ آهک خالص در دمای خالص در دمای حدود 1000 درجه سانتیگراد و سنگ آهک رسی یا دولومیتی در دمای حدود 1300 درجه سانتیگراد کلسینه می‌شود.

به آهک هیدراته ، شکفته نیز گفته می‌شود. آهک زنده در برابر هوا و رطوبت ناپایدار است و از این روی نمی‌توان آن را مدتی دراز نگهداری کرد. آهک هیدراته را می‌توان مدتی دراز انبار نمود. برای تهیه آهک زنده پایه کار آن است که باید میزان کربنات کلسیم در سنگ آهک بیش از 90 درصد و مقدار SiO2+Fe2O3+Al2O3 آن کمتر از 4 درصد باشد. سنگ آهک در کوره‌های افقی یا عمودی پخته می‌گردد.

مصارف آهک زنده و هیدراته
آهن و فولاد 41 درصد، صنعت ساختمان 32 درصد، محیط زیست 3 درصد، صنایع شیمیایی 6 درصد، کاغذ سازی ، سرامیک ، رنگ سازی، تصفیه قند ، چرم سازی ، کشاورزی و صنعت نفت 8 درصد را شامل می‌شوند. 
صنایع فولاد
تا پیش از سال 1960 آهک به عنوان کمک ذوب در فولاد سازی همراه با دیگر مواد و به روش کوره‌های روباز ، استفاده می‌شده است. میزان آهک مصرف شده برای تهیه یک تن فولاد حدود 12 کیلوگرم است. از سال 1960 به این سو و با رواج روش کوره‌های بازی اکسیژنی (BOF) ، فقط از آهک به عنوان کمک ذوب استفاده می‌شود و میزان آهک مصرفی به حدود 50 تا 100 کیلوگرم در تن افزایش یافته است. مقدار آهک مصرفی برای صنایع فولاد از حدود 1.4 میلیون تن در سال 1961 به 8.1 میلیون تن در سال 1979 افزایش یافته است.

در آمریکا بر آهک زنده حدود 10 تا 30 درصد اکسید منیزیم زنده می‌افزایند گوگرد و فسفر از عناصر مزاحم شمرده می‌شوند و به این دلیل است که میزان آنها در سنگ آهک باید ناچیز باشد. نقش آهک علاوه بر کاهش دمای ذوب، به عنوان جدا کننده و جمع کننده عناصر زاید و از جمله گوگرد ، فسفر ، آلومینیوم و سیلیس و با افزایش آن به سرباره نیز اهمیت دارد. 
مصارف متالوژی آهک
برای ذوب کردن کانسنگ بعضی از فلزات نظیر مس از آهک استفاده می‌کنند. آهک علاوه بر کاهش دمای ذوب موجب جذب گاز SO2 می‌گردد. در فلوتاسیون مواد معدنی از آهک به عنوان کنترل کننده PH محلول استفاده می‌شود. در بیشتر روشهای استخراج منیزیم از آب دریا ، آهک نیز بکار می‌رود. در تهیه آلومینیوم به روش بایر ، میزان قابل توجهی آهک مصرف می‌گردد. در استحصال طلا به روش سیانوراسیون نیز آهک را بکار می‌برند. 
مصارف بهداشتی آهک
بهبود کیفیت آب آشامیدنی : بی‌کربنات موجود در آب با افزودن آهک را سبب شده و موجب کاهش سختی آب می‌گردد. برای استریل کردن آب به کمک آهک ، نخست PH آب را برای مدتی از 3 تا 10 ساعت و در حدود 11.5 تثبیت می‌کنند. پس با وارد کردن گاز CO2 سطح PH آب را به میزان استاندارد (PH=5.7) کاهش می‌دهند. بخش اعظم آهک به صورت لجن ته نشست می‌گردد. آهک همچنین موجب راسب شدن ترکیبات فسفاته و نیتروژن می‌گردند.

کنترل PH پسابها و راسب کردن مواد زاید
خنثی نمودن پسابهای اسیدی کارخانه‌ها

کنترل آلودگی هوا : در کارخانه‌های ذوب فلزات و نیز به عنوان جذب کننده گازهای سمی نظیر HCl ، HF و SO2 و غیره از آهک استفاده می‌کنند.
مصارف شیمیایی آهک
در تهیه کربنات و بی‌کربنات سدیم : برای تهیه یک تن کربنات سدیم در حدود 700 کیلوگرم آهک مورد نیاز است.

تهیه کاربید کلسیم : مخلوط آهک و کک در کوره الکتریکی و دمای 3000 تا 3400 درجه سانتیگراد به کاربید کلسیم تبدیل می‌شود. برای تهیه یک تن کاربید کلسیم به حدود یک تن آهک احتیاج است. از کاربید کلسیم به منظور تولید گاز استیلن (C2H2) استفاده می‌شود. هم اینک ، گاز استیلن را از گاز اتیلن تهیه می‌کنند و این روش از کاربید کلسیم مناسبتر است.

مواد شیمیایی آلی : برای تهیه ترکیبهای اتیلن و پروپیلن ، گلینکولها ، نمکهای آلی کلسیم‌دار ، همچنین تصفیه و تغلیظ اسید سیتریک و گلوکز ، به آهک نیاز است.

سایر مصارف شیمیایی : تهیه منیزیم از آب دریا، تهیه نمک طعام و حشره کشها و مواد رنگی.
مصرف آهک در کاغذ سازی
در صنعت کاغذ سازی به منظور تهیه پالپ سولفات ، استفاده دوباره از کربنات سدیم و تهیه هیپوکلریت کلسیم که خاصیت سفید کنندگی دارد از آهک استفاده می‌کنند. 
مصرف آهک در مصالح ساختمانی و سرامیک
به عنوان ملات ، روکش داخل ساختمان و در شیشه سازی به عنوان کمک ذوب از آهک بهر می‌گیرند. در دیرگدازهای دولومیتی ، آهک نیز بکار می‌رود. در تهیه سیمان نیز آهک ماده اصلی و عمده را تشکیل می‌دهد. 
دیگر مصارف آهک
کارخانه‌های قند و شکر : در تهیه قند و شکر ، از آهک برای تصفیه و جداسازی ترکیبات فسفاته و اسیدهای آلی استفاده می‌شود. در کارخانه‌هایی که از چغندر استفاده می‌کنند. به ازای هر تن شکر ، 250 کیلوگرم و در کارخانه‌هایی که از نیشکر تغذیه می‌شوند، برای تهیه هر تن شکر ، 2 تا 7 کیلوگرم آهک بکار می‌گیرند.

صنایع نفت : برای خنثی کردن ترکیبات آلی سولفورها ، بی‌اثر ساختن گاز SO2 و تهیه گریس مخصوص از آهک استفاده می‌شود.

در صنایع رنگ سازی : از آهک به عنوان ماده پرکننده استفاده می‌کنند.
در چرم سازی : برای جدا کردن مو یا پشم از پوست حیوانات از آهک بهره می‌گیرند (صنعت دباغی).
در کشاورزی : برای کنترل PH آب از آهک استفاده می‌کنند.

سنگ آهک ( CaCo3 ) سنگ آهک (Limestone) سنگ رسوبی با منشأ شیمیایی یا زیست‌شیمیایی است که بیشتر از کلسیم‌کربنات تشکیل شده است. این سنگ بیشتر به صورت آهک رسی ، آهک ماسه‌ای و دولومیت یافت می‌گردد. آهک خالص سفیدرنگ است ولی وجود ناخالصی ها می تواند تا حدودی باعث تغییر رنگ آن شوند، چنانچه ناخالصی های سنگ آهک ، کربنات منیزیم باشد آن را سنگ آهک دولومیتی می نامند و از پختن آن آهک منیزیمی حاصل می شود، هرگاه ناخالصی سنگ آهک مواد رسی و سیلیسی باشد، از پختن آن بسته به مقدار ناخالصی، آهک نیمه آبی یا آهک آبی حاصل می شود. در راه سازی برای افزایش تحمل فشاری و کششی خاک مخصوصا در قشرهای پایین راه سازی برای تحکیم بخشیدن به آن و همچنین جلوگیری از روئیدن گیاهان در دامنه راه و باندهای فرودگاه استفاده می‌شود. موارد مصرف آهک در صنایع بسیار متنوع و گوناگون است. عمده ترین مصرف آهک در صنایع ذوب فلزات، شیمیایی، ساختمانی و کشاورزی گزارش شده است. آهک بر حسب نوع مصرف در صنایع گوناگون به صورت سنگ آهک دانه بندی شده، آهک زنده (آهک پخته) و آهک شکفت به بازار عرضه می شود. سنگ آهک در صنایع تولید آهن و فولاد به عنوان گدازآور و برای حذف ناخالصی ها به کار برده می شود. همچنین آهک به صورت آهک نپختــه، و شیرآهک برای تولید گنــدله و آگلومره مصرف می گردد. یکی از روشهای تولید گندله اضافه کردن مواد افزودنی شامل بنتونیت و سنگ آهک است. در اینصورت گندله تولیدی دارای خواص اسیدی است که لازم است در مرحله تولید فولاد برای خنثی سازی خاصیت اسیدی بنتونیت و تنظیم اندیس قلیایی سرباره به مصرف آهک پخته بیشتری نیاز خواهد بود. در صورت مصرف شیرآهک به جای بنتونیت برای تولید گندله به دلیل سطوح ویژه زیاد شیرآهک، سطوح ویژه مخلوط بالا رفته و سبب بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی گندله خام و پخته می شود. در این صورت مصرف کل آهک برای تولید فولاد کاهش یافته و میزان مصرف انرژی در کوره قوس الکتریکی کمتر خواهد شد. سنگ آهک در محیط های خنثی پایدار است و تغییر نمی کند ولی به آسانی توسط اسیدها خورده شده و گاز کربنیک آزاد می کند. در محیط های قلیایی سنگ آهک پایدار بوده و وارد واکنش نمی شود. همچنین از کاربردهای دیگر آهک میتوان به استفاده سنگ آهک در صنعت تولید سیمان، چینی سازی، شیشه گری، ذوب آهن، صنایع غذایی، تصفیه قند، تهیه ساروج یا ملات، دباغی پوست، تهیه کود و غیره اشاره کرد . از مزایای استفاده از آهک می توان به کاهش نفوذپذیری ملاتها و اندودها در مقابل آب، کاهش جمع شدگی ناشی از خشک شدن ملات و ثابت ماندن حجم آن پس از گرفتن و سخت شدن اشاره کرد. سنگ آهک پارس شیمی سنگ آهک پارس شیمی با دو دهه فعالیت در زمینه تولید سنگ آهک مرغوب دانه بندی شده به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده در تولید و صادرات آهک از بندرعباس، استان هرمزگان شناخته می شود.معدن سنگ آهک پارس شیمی با بهره مندی از چندین خط تولید و دانه بندی پیشرفته سنگ آهک توانایی تامین سنگ آهک مورد نیاز کارخانجات سیمان و فولاد در حجم بسیار بالایی را داراست. استقرار معدن آهک این شرکت در استان هرمزگان، نزدیک به شهر بندرعباس، نزدیک ترین معدن سنگ آهک به جزیره قشم، شهر بندرخمیر و نزدیکترین فاصله به بندر شهید رجایی بعنوان بزرگترین بندر تجاری ایران ، و همچنین مجاورت با صنایع فولاد در غرب بندرعباس و پروژه های ملی بزرگ مانند آلومینیوم المهدی ، آلومینیوم هرمزآل، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، فولاد صبا، منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، پایانه راهداری حمل و نقل جاده ای ،بندر خلیج فارس ، ترمینال نفتی بندرخلیج فارس ، پالایشگاه نفت ستاره، شرکت پالایش نفت بندرعباس، پروژه احداث پل خلیج فارس (حدفاصل بین بندرپل و جزیره قشم)، اسکله بارکو،پایانه کانتینری بندر شهید رجائی، محوطه دپو و بارگیری 200 هکتاری در اسکله شهید رجائی،طرح توسعه بندر شهید رجائی، نزدیکی به شهر های بندرپل، پل گلکن، پل انگور، گچین بالا ، گچین پایین، درگور، کهورستان، گوری شیخ ، مغ احمد و کلمتلی، پروژه های احداث سدهای خاکی هرمزگان ، پروژه احداث آب شیرین کن، پروژه های جاده سازی استان هرمزگان، طرح های عظیم ساختمانی (مسکن مهر)، پروژه محوطه سازی صنعتی کشتی سازی خلیج فارس، پروژه عملیات خاکی پالایشگاه گاز مایع، پروژه عملیات خاکی پالایشگاه گاز هرمز، نزدیکی به جزایر خلیج فارس مانند قشم،بندرلافت، کیش، لاوان، هنگام، لارک، هرمز، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، هندورابی، و امکانات گسترده حمل و نقل زمینی ، بندری، صادراتی، بارگیری کشتی ، بارج، شناورهای سبک و تحویل بموقع و سریع آهک تنها بخشی از ویژگی های این مجموعه می باشد . کشور های حاشیه خلیج فارس، هند، کره جنوبی، تایوان، مالزی و کشورهای اروپایی از مصارف کنندگان عمده آهک پرعیار می باشند.


ویژگی ها 
بزرگترین مجتمع تولید و دانه بندی سنگ آهک در بندرعباس، استان هرمزگان
دو دهه فعالیت مستمر در زمینه تولید و دانه بندی آهک
بهره مندی از معادن غنی و مرغوب آهک
مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات معدنی جهت تولید سنگ آهک
دارنده امکانات عظیم حمل و نقل زمینی جهت حمل سنگ آهک از معدن به اسکله شهید رجائی
امکانات و تجهیزات گسترده و محوطه اختصاصی در بندر شهید رجایی
تجهیزات کامل و تیم بارگیری و تخلیه و ترخیص کالا در بندر شهید رجایی
مزایای استفاده از آهک کاهش نفوذپذیری ملات ها و اندودها به آب، کاهش جمع شدگی ناشی از خشک شدن ملات و ثابت ماندن حجم آن پس از گرفتن و سخت شدن از محاسن افزودن آهک به ملات های سیمانی است، کاهش زمان خشک شدن مخلوط در نواحی مرطوب، کاهش میزان انقباض و انبساط خاک بر اثر رطوبت، تسریع در شکستن کلوخه های خاک رسی، افزایش مقاومت، کاهش نفوذ رطوبت و افزایش دوام و پایایی خاک از جمله مزایای استفاده از آهک بشمار می رود.
آهک دهی با اثر بر قلیائیت آب ، مقدار دی اکسید کربن برای فتوسنتز را افزایش می دهد ، زیرا که باعث زیاد شدن بی کربنات شده و با تجزیه آنها CO2 افزایش می یابد.
کاربرد آهک ، غلظت مواد کلوئیدی را کاهش می دهد و عمق نفوذ نور کافی برای فتو سنتز را افزایش می دهد و همچنین کدورت ناشی از مواد هومینی و ذرات کلوئیدی خاک را کاهش می دهد.
طی آهک دهی ، فعالیت میکروبی و تجزیه ای زیادتر شده ، تجزیه باکتریایی و مواد آلی تسهیل می گردد و مصرف اکسیژن محلول برای این فعل و انفعالات هم کاهش می یابد.
آهک پاشی انگل ها و سایر موجودات ناخواست را نابود می نماید ، خاصیت مهم آهک ضدعفونی استخر می باشد ، زیرا بسیاری از آفات ، بیماری ها و انگل ها را نابود می سازد.
با افزایش PH توسط آهک ، حدود ۸ جامعه پلانکتونی احیاء می شود و دسترس یه مواد غذایی آسانتر و غلظت لحظه ای CO2 افزایش می یابد .
چنانچه میزان کوددهی به استخر پرورش ماهی ثابت باشد ، تولید ماهی از طریق آهک دهی تقریباً دو برابر می شود.
با توجه به اینکه برای سنجش باروری استخر قلیائیت شاخص است ، با افزودن آهک این میزان افزایش یافته و حاصلخیزی آب فزونی می یابد و کلسیم مورد نیاز گیاهان آبزی بهتر در دسترس آنها قرار می گیرد.
آب استخر در PH بین ۹ – ۷ قلیایی است و در آن بیکربنات ها غالب می شوند ، بهترین میزان PH و تغییرات آن برای پرورش ماهی 8.6 الی 4.7 و نیز حد مطلوب آن بین 5.8 – 5.6 است ، با افزودن آهک به استخر این منظور حاصل می شود.
با افزودن آهک به استخر سبب افزایش کلسیم می گردد که برای رشد و نمو اسکلت ماهیان ضروری است. البته اغلب آنها به میزان لازم از کلسیم برخوردارند.
در نتیجه فعالیت های بیولوژیک آبزیان ، ازت حاصل می شود که به صورت آمونیوم یا آمونیاک به محیط آب وارد می شود و برای آبزیان سمی و خطرناک است . جمعیت ترکیبات آمونیوم به ترکیبات قابل استفاده گیاهان مانند نیترات ها در واکنش نیتریفیکاسیون ، وجود آهک به مقدار مناسب الزامی و ضروری است.
کاربرد آهک سبب کنترل رشد بیش از حد گیاهان آبزی و جلبک ها می شود و از رشد نابجای جمعیت زی شناوران گیاهی و گیاهان غوطه ور و شناور جلوگیری می نماید.
کاربرد آهک زنده موجب می شود تا جلبک ها و احتمالاً موجودات مزاحمی که در کانال های آبرسانی استخرها جای گرفته اند ، بر طرف شوند.
آهک به عنوان ماده تعدیل کننده PH آب است و حالت بافری ایجاد می کند. 
کاربرد آهک 
سنگ آهک جهت مصارف کارخانجات سیمان
سنگ آهک جهت مصارف کارخانجات فولاد
سنگ آهک جهت مصارف خاص صنعتی
سنگ آهک جهت راه سازی
سنگ آهک جهت محوطه سازی
سنگ آهک سد سازی
سنگ آهک جهت شوری زدایی
سنگ آهک جهت تصفیه آب
سنگ آهک جهت تهیه کاربید کلسیم
سنگ آهک جهت کارخانه قند و شکر
سنگ آهک جهت صنعت نفت
سنگ آهک جهت رنگ سازی
سنگ آهک جهت مصارف کشاورزی
سنگ آهک جهت تهیه مواد عالی از قبیل اتیلن و پروپیلن و نمک های کلسیم دار
سنگ آهک جهت تصفیه و تغلیذ اسید سیتریک و گلیکوز
سنگ آهک جهت خنثی سازی پسآبهای اسیدی کارخانه ها
سنگ آهک جهت رسوب نمودن ترکیبات فسفاته و نیتروژن
سنگ آهک جهت استخراج منیزیم از آب دریا
سنگ آهک جهت تهیه آلومینیوم به روش بایر
سنگ آهک جهت استحصال طلا
سنگ آهک جهت تولید پودر کربنات کلسیم
سنگ آهک جهت رسوب سازی مواد زائد
سنگ آهک جهت استفاده در صنعت سموم کشاورزی و غیره
سنگ آهک جهت مصارف شیشه سازی
سنگ آهک جهت استفاده در آسفالت
سنگ آهک جهت تثبیت بستر کانال و پایدار نمودن زمین بستر راه
سنگ آهک جهت استفاده در گچ
سنگ آهک جهت استفاده بیو دیزل
سنگ آهک جهت استفاده در صنایع شیمیایی و قدرت
سنگ آهک جهت استفاده در ساروج
سنگ آهک جهت مصارف متالوژی
سنگ آهک جهت مصارف بهداشتی
سنگ آهک جهت صنایع چرم سازی
سنگ آهک جهت استفاده در صنایع پلاستیک
سنگ آهک جهت استفاده در صنایع جوش و الکترود
سنگ آهک جهت استفاده در آتش نشانی
سنگ آهک جهت استفاده در صنعت سیم و کابل
سنگ آهک جهت استفاده در مرکب چاپ
سنگ آهک جهت استفاده در فایبرگلاس
سنگ آهک جهت استفاده در صنایع پلیمر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.